Friday 24 November 2017

System handlu bez emisji


Strony z zobowiązaniami wynikającymi z Protokołu z Kioto, załącznikami B Strony przyjęły cele ograniczenia lub ograniczenia emisji Te cele są wyrażone jako poziomy dozwolonych emisji lub przypisane kwoty w okresie zobowiązania na okres 2008-2017 Dopuszczalne emisje są podzielone na jednostki wielkości przypisanych jednostek AAU. Handel emisjami, określony w art. 17 Protokołu z Kioto, umożliwia państwom posiadającym jednostki emisji do zbędnych emisji dopuszczonych, ale nie używanych - do sprzedaży tej nadwyżki krajom, które przekraczają cele W ten sposób powstał nowy towar w formę redukcji lub usunięcia emisji Ponieważ dwutlenek węgla jest głównym gazem cieplarnianym, ludzie mówią po prostu handlu węglem Węgiel jest obecnie śledzony i sprzedaje się jak każdy inny towar. Jest to znany jako rynek węgla. Inne jednostki handlowe na rynku węglowym. aby zająć się obawą, że strony mogłyby rozbić jednostki, a następnie nie są w stanie osiągnąć swoich docelowych poziomów emisji, każda ze Stron jest zobowiązana utrzymanie rezerwy ERU, CER, jednostek AAU i RMU w swoim krajowym rejestrze Ta rezerwa, znana jako rezerwy okresu zobowiązań, nie powinna spadać poniżej 90 procent kwoty przyznanej przez Stronę lub 100 procent pięć razy jej ostatniej w zależności od tego, która z nich jest najniższa. Połączenia z krajowymi i regionalnymi systemami handlu uprawnieniami do emisji. Programy handlu uprawnieniami do emisji mogą zostać ustanowione jako instrumenty polityki dotyczącej polityki klimatycznej na szczeblu krajowym i na szczeblu regionalnym W ramach takich systemów rządy określają obowiązki związane z emisjami, które mają zostać osiągnięte przez uczestniczące podmioty. Najistotniejszy jest system handlu uprawnieniami do emisji w Unii Europejskiej. Poprawka 11 CMP 1 w sprawie zasad, reguł i wytycznych dotyczących handlu emisjami, o których mowa w art. 17 protokołu z Kioto, bardziej. Poprawka 13 CMP 1 w sprawie zasad rozliczania przydzielonych kwot na mocy art. 7 4 Protokół z Kioto. System handlu uprawnieniami do emisji w UE EU ETS. System handlu uprawnieniami do emisji w UE EU ETS jest fundamentem polityki UE w zakresie c ombat zmiana klimatu i kluczowe narzędzie redukcji emisji gazów cieplarnianych jest opłacalne Jest to pierwszy na świecie największy rynek emisji dwutlenku węgla i pozostaje największym operatorem w 31 krajach wszystkich 28 krajów UE, a także Islandii, Liechtensteinu i Norwegii. 11 000 elektrowni opuszczających energię ciężką zakłady przemysłowe i linie lotnicze działające między tymi krajami. OkrąŜają około 45 emisji gazów cieplarnianych w UE. System handlu uprawnieniami i handlem. EU ETS działa na zasadzie cap i trade. całkowita ilość niektórych gazów cieplarnianych, które mogą być emitowane przez instalacje objęte systemem Czapka jest zmniejszana z upływem czasu, tak aby całkowite emisje spadały. W ramach ograniczeń firmy otrzymują lub kupują uprawnienia do emisji, które mogą handlować ze sobą w razie potrzeby również kupują ograniczone kwoty międzynarodowych kredytów z projektów oszczędzających emisje na całym świecie Ograniczenie całkowitej liczby przydziałów zapewnia, że ​​mają one Po każdym roku firma musi oddać wystarczające przydziały na pokrycie wszystkich swoich emisji, w przeciwnym razie nakłada się wysokie grzywny Jeśli firma zmniejszy emisję, może utrzymać rezerwy na pokrycie przyszłych potrzeb lub sprzedać je innej firmie, która jest krótka przydziałów. Zwiększa się elastyczność, która zapewnia redukcję emisji, jeśli to najmniej kosztuje. Silna cena węgla również promuje inwestycje w czyste, niskoemisyjne technologie. Właściwości fazy 3 2017-2020. EU ETS znajduje się obecnie w trzecim fazy znacząco różnią się od etapów 1 i 2. Główne zmiany to. W miejsce poprzedniego systemu krajowych limitów stosuje się jednolity limit emisji w skali całej UE. Domyślna metoda przydziału uprawnień zamiast przydziału bezpłatnych uprawnień i zharmonizowana alokacja zasady mają zastosowanie do przydziałów wciąż bezpłatnych. Więcej sektorów i gazów objętych.300 mln uprawnień wydzielonych w rezerwie dla nowych uczestników, aby finansować wdrażanie innowacyjnej energii odnawialnej t echnologie i wychwytywanie i składowanie dwutlenku węgla w ramach programu NER 300. Sektory i gazy objęte. System obejmuje następujące sektory i gazy, z naciskiem na emisje, które można mierzyć, zgłaszać i zweryfikować z dużą dokładnością. Dwutlenek węgla CO 2 od sektorach przemysłowych, w tym rafineriach ropy naftowej, hutnictwie i produkcji żelaza, aluminium, metali, cementu, wapna, szkła, ceramiki, masy celulozowej, papieru, kartonu, kwasów i chemikaliów organicznych w siarze lotniczej. 2 O z produkcji kwasów azotowych, adypinowych i glicerylowych oraz glioksal. perfluorowęglowodorów PFC z produkcji aluminium. Udział w systemie EU ETS jest obowiązkowy dla firm w tych sektorach, ale w niektórych sektorach uwzględnia się tylko rośliny powyżej określonego rozmiaru. jeżeli rządy wdrożyły środki fiskalne lub inne, które obniży emisję o równoważne kwoty w sektorze lotniczym, do 2018 r. EU ETS ma zastosowanie do a lotami między portami lotniczymi zlokalizowanymi w Europejskim Obszarze Gospodarczym EEA. Obniżenie poziomu emisji. W EU ETS udowodniono, że obniżenie ceny na węgiel i jego handel może emitować emisje z instalacji w systemie, które spadają w przybliżeniu o około 5 w porównaniu do początek fazy 3 2017 r. w 2018 r. W 2020 r. emisje z sektorów objętych systemem będą o 21 niższe niż w 2005 r. Rozwój rynku emisji CO2 Zbudowany w 2005 r. EU ETS jest pierwszym i największym światowym systemem handlu emisjami na świecie , stanowiące ponad trzy czwarte międzynarodowego handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla. EU ETS inspiruje również rozwój handlu emisjami w innych krajach i regionach. UE ma na celu powiązanie systemu EU ETS z innymi kompatybilnymi systemami. Przegląd EU ETS w fazie 3.Legatywna historia dyrektywy 2003 87 EC. Work przed propozycją Komisji dotyczącą reakcji z października 2001 r. Na odczytanie wniosku w Radzie i Parlamencie, w tym wspólnym stanowisku Rady. Otwórz wszystkie pytania. Pytania i odpowiedzi dotyczące znowelizowanego systemu handlu emisjami UE grudzień 2008 r. Jaki jest cel handlu emisjami. Celem systemu handlu emisjami UE EU ETS ma pomóc państwu członkow - Państwa osiągają zobowiązania do ograniczenia lub redukcji emisji gazów cieplarnianych w opłacalny sposób Zezwalając spółkom uczestniczącym na kupno lub sprzedaż uprawnień do emisji oznacza, że ​​cięcia emisji mogą zostać osiągnięte co najmniej kosztami. EU ETS jest fundamentem strategii UE w zakresie zwalczania zmiana klimatu Jest to pierwszy międzynarodowy system handlu uprawnieniami do emisji CO 2 na świecie i działa od 2005 r. Od stycznia 2008 r. dotyczy on nie tylko 27 państw członkowskich UE, ale także trzech pozostałych członków Europejskiego Komitetu Ekonomiczno - Obszar Norwegii, Islandii i Liechtensteinu Obejmuje obecnie ponad 10 000 instalacji w sektorach energetycznym i przemysłowym, które są wspólnie odpowiedzialne za blisko połowę UE emisja CO 2 i 40 całkowitych emisji gazów cieplarnianych Nowelizacja dyrektywy EU ETS uzgodniona w lipcu 2008 r. przyniesie sektor lotniczy do systemu od roku 2017. Jak działa handel emisjami EU ETS jest systemem handlu uprawnieniami do emisji , to znaczy ogranicza ogólny poziom dozwolonych emisji, ale w ramach tego limitu pozwala uczestnikom systemu kupować i sprzedawać uprawnienia, które wymagają Te dodatki są wspólną walutą handlową w centrum systemu Jedna dieta daje posiadaczowi prawo emitowania jednej tony CO 2 lub równoważnej kwoty innego gazu cieplarnianego W ramach pierwszego i drugiego okresu handlowego w ramach programu państwa członkowskie musiały sporządzić krajowy alokację planuje KPRU, które określają całkowity poziom emisji ETS oraz ile uprawnień do emisji każdej instalacji w ich kraju otrzymuje Pod koniec każdego roku instalacje muszą oddać uprawnienia ekwiwalentne t ich emisje Firmy, które utrzymują emisje poniżej poziomu swoich uprawnień, mogą sprzedawać nadwyżki dodatkowe Osoby, które mają trudności z utrzymaniem ich emisji zgodnie z ich uprawnieniami, mają wybór pomiędzy podjęciem działań mających na celu zmniejszenie emisji własnych, takich jak inwestycje w bardziej wydajną technologię lub przy wykorzystaniu mniej wymagających użycia węgla źródeł energii lub na zakup dodatkowych przydziałów, których potrzebują na rynku, lub kombinacji dwóch takich wyborów prawdopodobnie zostanie ustalona przez względne koszty W ten sposób emisje są redukowane, gdziekolwiek jest to najbardziej opłacalne Tak. Jak długo funkcjonuje EU ETS. Europejski system handlu emisjami rozpoczął się 1 stycznia 2005 r. Pierwszy okres rozliczeniowy trwał od trzech lat do końca 2007 r. i uczy się przez fazę przygotowującą się do drugiego drugiego okresu handlowego okres handlowy rozpoczynał się 1 stycznia 2008 r. i trwa pięć lat do końca 2017 r. Znaczenie drugiego okresu handlowego wynika z faktu, że zbiegło się ono z e pierwszy okres zobowiązania do protokołu z Kioto, podczas którego UE i inne kraje uprzemysłowione muszą osiągnąć swoje cele w celu ograniczenia lub ograniczenia emisji gazów cieplarnianych W drugim okresie handlu emisje EU ETS zostały ograniczone na poziomie 6,5 poniżej poziomu z 2005 r., aby zapewnić, że UE jako całość i państwa członkowskie indywidualnie wywiązują się z zobowiązań z Kioto. Jakie są główne wnioski wyciągnięte z dotychczasowych doświadczeń. EU ETS położył cenę na carbon i udowodnił, że handel emisjami gazów cieplarnianych Pierwszy okres wymiany handlowej z powodzeniem ustalił swobodny obrót uprawnieniami do emisji w całej UE, stworzył niezbędną infrastrukturę i rozwinął dynamiczny rynek emisji dwutlenku węgla. Korzyści z pierwszej fazy mogą być ograniczone ze względu na nadmierne przydziały uprawnień w niektórych państwach członkowskich iw niektórych sektorach, głównie z uwagi na zależnie od prognoz emisji, zanim zostaną opublikowane dane dotyczące zweryfikowanych emisji w ramach EU ETS po publikacji zweryfikowanych dane dotyczące emisji w 2005 r. wykazywały nadmierną alokację, rynek zareagował tak, jak oczekiwano poprzez obniżenie ceny rynkowej przydziałów Dostępność danych dotyczących zweryfikowanych emisji pozwoliła Komisji na zapewnienie, że przydział środków na krajowe alokacje w ramach drugiej fazy zostanie ustalony na poziomie co wskazuje na rzeczywistą redukcję emisji. Oprócz podkreślenia potrzeby zweryfikowanych danych, do tej pory doświadczenie wykazało, że większa harmonizacja w ramach EU ETS jest konieczna, aby zapewnić osiągnięcie przez UE celów związanych z redukcją emisji, co najmniej kosztami i minimalnymi zakłóceniami konkurencji. W celu zapewnienia większej harmonizacji, chodzi o to, jak określa się górną granicę emisji. Dwa pierwsze okresy handlowe wskazują również, że bardzo różniące się krajowe metody rozdzielania uprawnień do instalacji zagrażają uczciwej konkurencji na rynku wewnętrznym. Ponadto większa harmonizacja, doprecyzowanie i udoskonalenie są potrzebne w odniesieniu do zakresu systemu, dostęp do kredytów z projektów redukcji emisji poza UE, warunki łączenia systemu EU ETS z systemami handlu uprawnieniami do emisji w dowolnym miejscu, a także wymagania dotyczące monitorowania, weryfikacji i sprawozdawczości. Jakie są główne zmiany w systemie handlu uprawnieniami do emisji w UE i od tego, kiedy będą stosowane. Uzgodnione zmiany w projekcie będą miały zastosowanie od trzeciego okresu handlowego, tj. Stycznia 2017 r. Chociaż prace przygotowawcze zostaną rozpoczęte niezwłocznie, obowiązujące przepisy nie zmienią się do stycznia 2017 r. W celu zapewnienia stabilności regulacji. EU ETS w trzecim okresie będzie bardziej efektywny, bardziej zharmonizowany i sprawiedliwy system. Zwiększona efektywność jest osiągnięta dzięki dłuższym okresom handlowym 8 lat zamiast 5 lat, a roczna redukcja emisji na rok 2020 w porównaniu z 2005 r. do 2020 r. i znaczny wzrost kwoty licytując od mniej niż 4 w fazie 2 do ponad połowy w fazie 3. W wielu dziedzinach uzgodniono bardziej harmonizację, w tym w odniesieniu do n Ograniczenie w całej UE zamiast limitów krajowych na etapach 1 i 2 oraz zasady przyznawania bezpłatnych uprawnień przejściowych. prawdość systemu została znacznie zwiększona dzięki dążeniu do ogólnoeuropejskich zasad bezpłatnego przydziału dla instalacji przemysłowych oraz poprzez wprowadzenie mechanizm redystrybucji upoważniający nowe państwa członkowskie do licytowania większej liczby przydziałów. Jest ostatni tekst porównany z pierwotnym wnioskiem Komisji. Cele dotyczące klimatu i energii uzgodnione na wiosennym posiedzeniu Rady Europejskiej w 2007 r. oraz ogólna struktura wniosku Komisji w sprawie Unijny system handlu uprawnieniami do emisji jest nienaruszony. Oznacza to, że w całej UE będzie obowiązywać jedna wielka liczba uprawnień do emisji, a ta obniżka będzie corocznie zmniejszana zgodnie z liniową linią trendu, która będzie kontynuowana po zakończeniu trzeciego okresu handlowego 2017-2020 Główna różnica w porównaniu z wnioskiem polega na tym, że licytowanie przydziałów będzie stopniowo stopniowane. Jakie są główne zmiany w porównaniu z Niniejsze omówienie przedstawia główne zmiany, które zostały wprowadzone w odniesieniu do wniosku. Określone państwa członkowskie mają możliwość fakultatywnego i czasowego odstępstwa od zasady, zgodnie z którą nie będą przyznawane żadne przydziały bezpłatnych wytwórców energii elektrycznej od 2017 r. które mogą stanowić odstępstwo, są dostępne dla państw członkowskich, które spełniają określone warunki związane z wzajemną łącznością ich sieci energetycznej, udział jednego paliwa kopalnego w produkcji energii elektrycznej i PKB w stosunku do średniej UE-27 Ponadto liczba bezpłatnych uprawnień, państwo członkowskie może przydzielić elektrownie do 70 emisji dwutlenku węgla odnośnych elektrowni w fazie 1 i spadki w kolejnych latach Ponadto bezpłatne rozdziały w fazie 3 mogą być przyznawane tylko elektrowniom, które są eksploatowane lub w budowie nie później niż koniec 2008 r. Zob. odpowiedź na pytanie 15 poniżej. Będzie więcej szczegółów w dyrektywie w sprawie kryteriów, które mają być stosowane w celu określenia sektorów lub podsektorów narażone na znaczne ryzyko ucieczki emisji oraz wcześniejszą datę opublikowania wykazu takich sektorów Komisji w dniu 31 grudnia 2009 r. Ponadto, z zastrzeżeniem przeglądu, gdy zostanie osiągnięte zadowalające porozumienie międzynarodowe, instalacje we wszystkich branżach narażonych otrzymają 100 bezpłatnych przydziały w stopniu, w jakim korzystają z najbardziej wydajnych technologii Wolne przydziały dla przemysłu ograniczone są do udziału w emisji tych sektorów w całkowitych emisjach w latach 2005-2007 Łączna liczba przydziałów przyznanych bezpłatnie na instalacje w sektorach przemysłu corocznie spada z obniżeniem poziomu emisji. Państwa członkowskie mogą również zrekompensować niektóre instalacje w odniesieniu do kosztów emisji CO 2, które zostały przekazane w cenach energii elektrycznej, jeśli koszty CO 2 mogłyby w inny sposób narażać je na ryzyko ucieczki emisji Komisja zobowiązała się do zmodyfikowania wspólnotowych wytycznych dotyczących stanu pomoc na ochronę środowiska w tym zakresie Zobacz odpowiedź na pytanie 15 poniżej. Poziom aukcji przydziałów dla przemysłu nie narażonych zwiększy się liniowo, jak proponuje Komisja, a nie osiągnie 100 do 2020 r., osiągnie poziom 70, aby osiągnąć 100 w roku 2027. Zgodnie z propozycją Komisji 10 przydziały na aukcje zostaną rozdzielone z państw członkowskich o wysokim dochodzie na osobę do osób o niskim dochodzie na jednego mieszkańca, aby zwiększyć zdolność finansową tych ostatnich do inwestowania w technologie przyjazne dla klimatu. Dodano przepis dotyczący innego mechanizmu redystrybucyjnego wynoszącego 2 które w 2005 r. osiągnęły redukcję co najmniej 20 emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem referencyjnym określonym w Protokole z Kioto. Udział dochodów z aukcji, które państwa członkowskie są zalecane do używania do walki i adaptacji do zmian klimatycznych głównie w UE, ale także w krajach rozwijających się, wzrasta od 20 do 50. Tekst przewiduje uzupełnienie proponowanego zezwolenia poziom wykorzystania kredytów JI CDM w scenariuszu 20 dla istniejących operatorów, którzy otrzymali najniższe budżety na import i wykorzystanie takich kredytów w odniesieniu do alokacji i dostępu do kredytów w okresie 2008-2017 Nowe sektory, nowe podmioty w okresach 2017-2020 oraz lata 2008-2017 będą mogły korzystać z kredytów Całkowita kwota kredytów, które mogą być wykorzystane, nie przekroczy 50 redukcji w latach 2008-2020 W oparciu o ściślejsze ograniczenia emisji w kontekście zadowalającej umowy międzynarodowej, Komisja mogłaby umożliwić dodatkowy dostęp do CER i ERU dla operatorów w ramach systemu wspólnotowego Patrz odpowiedź na pytanie 20 poniżej. Wpływy z aukcji 300 mln uprawnień z rezerwy dla nowych uczestników będą wykorzystane do wsparcia do 12 projektów i projektów demonstracyjnych w zakresie wychwytywania i składowania dwutlenku węgla demonstracja innowacyjnych technologii w zakresie energii odnawialnej Do tego mechanizmu finansowania dołączono wiele warunków. Patrz odpowiedź na pytanie 30 poniżej. Możliwość wyboru - na małe instalacje spalania, pod warunkiem, że podlegają równoważnym środkom, została rozszerzona na wszystkie małe instalacje, niezależnie od aktywności, próg emisji został podniesiony z 10.000 do 25.000 ton CO 2 rocznie oraz próg zdolności produkcyjnych, w ramach którego instalacje spalania muszą Ponadto zwiększyły się z 25MW do 35MW Wraz z tymi podwyższonymi progami udział objętych emisji, które mogłyby potencjalnie zostać wykluczony z systemu handlu uprawnieniami do emisji, staje się znaczący, a co za tym idzie, dodano przepis umożliwiający odpowiednią redukcję unijno - w ramach krajowych planów rozdziału uprawnień. W krajowych planach rozdziału uprawnień w pierwszych latach 2005-2007 i drugim okresie handlowym 2008-2017 państwa członkowskie określiły całkowitą liczbę przydziałów, które mają zostać wydane, a ich przyporządkowane do odnośnych instalacji To podejście przyniosło znaczne różnice w zasadach alokacji, w każdym państwie członkowskim na korzyść własnego przemysłu i doprowadziło do znacznej złożoności. Od trzeciego okresu handlowego będzie istnieć jednolity limit w całej UE, a przydziały przyznawane będą na podstawie zharmonizowanych zasad. W związku z tym krajowe plany rozdziału uprawnień nie będzie potrzebna więcej. Jak będzie ustalona granica emisji w fazie 3. Zasady obliczania całkowitej wartości w Unii Europejskiej są następujące. Od roku 2017 łączna liczba przydziałów maleje corocznie w sposób liniowy Punktem wyjścia tego linia jest średnią całkowitą ilością przydziałów w fazie drugiej, która ma zostać wydana przez państwa członkowskie na lata 2008-2017, dostosowana do odzwierciedlenia rozszerzonego zakresu systemu od 2017 r., jak również wszelkich małych instalacji, które państwa członkowskie wyznaczyły na wykluczanie Linia liniowa współczynnik, o który zmniejsza się roczna kwota wynosi 1 74 w odniesieniu do limitu 2 fazy. Punktem wyjścia dla określenia współczynnika liniowego wynoszącego 1 74 jest 20 całkowitych redukcji emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem 1990, tj. w porównaniu do 2005 r. Jednak w porównaniu do 2005 r. wymagana jest większa redukcja emisji w ramach EU ETS, ponieważ tańsze jest zmniejszenie emisji w sektorach ETS Podział, który minimalizuje całkowity koszt redukcji, to 21 redukcji emisji w sektorze emisji ETS w UE w porównaniu do Do 2020 r. Do 2020 r. Zmniejszenie o około 10 w porównaniu do 2005 r. W sektorach, które nie są objęte europejskim systemem handlu uprawnieniami do emisji (ETS). Ograniczenie emisji w 2020 r. W 2020 r. Skutkuje przyznaniem ETS w 2020 r. Maksymalnie 1720 mln uprawnień i oznacza średni okres 3 Od 2017 do 2020 około 1846 milionów przydziałów i spadek o 11 w porównaniu z limitem 2. Wszystkie wymienione bezwzględne wielkości odpowiadają pokryciu na początku drugiego okresu handlowego, a zatem nie uwzględniają lotnictwa, który zostanie dodany 2017 i innych sektorów, które zostaną dodane w fazie 3. Ostateczne dane dotyczące rocznych limitów emisji w fazie 3 zostaną określone i opublikowane przez Komisję do dnia 30 września 2017 r. Jak będzie limit emisji powyżej etapu 3 . Współczynnik liniowy wynoszący 1 74, używany do określenia limitu 3 fazy, będzie nadal obowiązywał poza końcem okresu handlowego w 2020 r. i określi górny limit dla czwartego okresu handlowego 2021-2028 i później. Może zostać zmieniony do roku 2025 najpóźniej do 2050 r. konieczne będzie znaczne ograniczenie emisji o 60-80 w porównaniu do 1990 r., aby osiągnąć strategiczny cel ograniczenia globalnego wzrostu średniej temperatury do nie więcej niż 2 ° C powyżej poziomu sprzed epok. w sprawie uprawnień do emisji zostanie ustalona na każdy indywidualny rok Czy zmniejszy to elastyczność w odniesieniu do danych instalacji. Nie elastyczność w instalacjach nie będzie w ogóle zmniejszona W każdym roku uprawnienia, które mają być sprzedane na aukcji i rozprowadzane, muszą zostać wydane przez właściwe organy 28 lutego Ostateczną datą dla operatorów odstąpienia od uprawnień jest 30 kwietnia roku następującego po roku, w którym nastąpił emisja Więc operatorzy otrzymują dodatki za bieżący rok zanim będą musieli oddać uprawnienia do pokrycia swoich emisji za poprzedni rok. Uprawnienia pozostają ważne przez cały okres obrotowy, a wszelkie nadwyżki mogą być teraz deponowane do wykorzystania w kolejnych okresach handlowych. W tym zakresie nic się nie zmieni. System pozostanie na podstawie okresów handlowych , ale trzeci okres handlowy trwa osiem lat, w okresie od 2017 do 2020 r., w przeciwieństwie do pięciu lat na drugą fazę w latach 2008-2017. W drugim okresie handlu państwa członkowskie zdecydowały o alokacji równych całkowitych przydziałów na każdy rok liniowy spadek każdego roku od 2017 r. będzie odpowiadać lepszym oczekiwaniom w zakresie emisji w okresie. Jakie są wstępne roczne dane dotyczące wielkości emisji ETS w latach 2017-2020. ETS, jak ma to zastosowanie w fazie 2 2008-2017, oraz decyzje Komisji dotyczące krajowych planów rozdziału w fazie 2, wynoszące 2083 milionów ton Dane te zostaną skorygowane z kilku powodów. Po pierwsze, zostaną uwzględnione rozszerzenia zakresu w fazie 2, pod warunkiem że państwa członkowskie uzasadnią i weryfikują emisję pochodzącą z tych rozszerzeń. Po drugie, zostanie dokonana korekta w odniesieniu do dalszych rozszerzenie zakresu stosowania systemu handlu uprawnieniami do emisji w trzecim okresie handlu Po trzecie, jakiekolwiek wycofanie małych instalacji doprowadzi do odpowiedniego zmniejszenia nakładu połowowego Po czwarte, dane liczbowe nie uwzględniają włączenia lotnictwa ani emisji z Norwegii, Islandii i Liechtensteinie. Będą nadal przyznawane przydziały za darmo. Takie instalacje przemysłowe otrzymają przejściowe nieodpłatne uprawnienia W państwach członkowskich, które kwalifikują się do fakultatywnego odstępstwa, elektrownie mogą, jeśli państwo członkowskie tak zdecyduje, także otrzyma bezpłatne uprawnienia szacuje, że co najmniej połowa dostępnych przydziałów od 2017 r. będzie licytowana. Podczas gdy większość przydziałów została przyznana bezpłatnie dla instalacji w pierwszym i drugim okresie handlu, Komisja zaproponowała, aby licytacja przydziałów powinna stać się podstawową zasadą alokacji Ponieważ licytacja najlepiej zapewnia wydajność, przejrzystość i prostotę systemu oraz stwarza największą zachętę dla inwestycji w gospodarce niskoemisyjnej Najlepszym sposobem jest przestrzeganie zasady "zanieczyszczający płaci" i unika się zysków z zysków niektórym sektorom, które przekroczyły nominalny koszt zasiłków dla swoich klientów mimo otrzymania ich bezpłatnie. Jestoby przyznawane bezpłatnie. 31 grudnia 2017 r. Komisja przyjmie ogólnoeuropejskie zasady, które zostaną opracowane w ramach procedury komitetowej. Komitologia Niniejsze przepisy będą w pełni harmonizować alokacje, a zatem wszystkie przedsiębiorstwa z całej UE o takich samych lub podobnych działaniach będą podlegały tym samym zasadom. Reguły zapewni w miarę możliwości, że alokacja promuje technologie efektywne z punktu widzenia węgla Przyjęte zasady przewidują że w miarę możliwości przydziały powinny opierać się na tak zwanych wzorcach, np. liczba przydziałów na ilość produkcji historycznej. Zasady te nagrodzą operatorów, które podjęły wczesne działania w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, lepiej odzwierciedlały zasadę "zanieczyszczający płaci" i dały silniejsze zachęty aby zmniejszyć emisję, ponieważ przydziały nie będą już zależały od emisji historycznych Wszystkie przydziały mają zostać określone przed rozpoczęciem trzeciego okresu handlowego i nie będą dozwolone żadne korekty ex post. Jakie instalacje otrzymają bezpłatne przydziały, a które nie będą negatywne należy unikać wpływu na konkurencyjność. Biorąc pod uwagę ich zdolność do zwiększania kosztów uprawnień do emisji, pełny system aukcyjny jest zasadą począwszy od 2017 r. dla wytwórców energii elektrycznej. Jednakże państwa członkowskie, które spełniają określone warunki dotyczące wzajemnych powiązań lub udziału paliw kopalnych w produkcji energii elektrycznej i PKB per capita w stosunku do średniej dla UE-27, t może czasowo odejść od tej zasady w stosunku do istniejących elektrowni Współczynnik licytacji w 2017 r. powinien wynosić co najmniej 30 w odniesieniu do emisji w pierwszym okresie i musi stopniowo wzrastać do 100 do roku 2020 Jeśli ta opcja jest stosowana, państwo członkowskie musi podjąć się inwestycji w poprawę i modernizację infrastruktury, czystych technologii oraz dywersyfikację ich źródeł energii i źródeł zaopatrzenia na kwotę w możliwym stopniu równą wartości rynkowej bezpłatnych przydziałów. W pozostałych sektorach , przydział środków na bezpłatną stopę będzie stopniowo wycofywany stopniowo od 2017 r., a państwa członkowskie zgodzą się rozpocząć na 20 aukcjach w 2017 r. i wzrośnie do 70 w drodze licytacji w 2020 r. w celu osiągnięcia 100 w 2027 r. Wyjątkiem będą jednak instalacje w sektorach, które są narażone na znaczne ryzyko przecieku emisji CO2 To ryzyko mogłoby wystąpić, jeżeli system EU ETS zwiększyłby koszty produkcji tak, że przedsiębiorstwa postanowiły przenieść produkcję na obszarach poza UE, które nie podlegają porównywalnym ograniczeniom emisji Komisja określi zainteresowane sektory do dnia 31 grudnia 2009 r. W tym celu Komisja oceni między innymi, czy bezpośrednie i pośrednie dodatkowe koszty produkcji spowodowane wdrożeniem dyrektywy w sprawie ETS w stosunku do wartości dodanej brutto przekracza 5 i czy całkowita wartość jego wywozu i importu podzielona przez całkowitą wartość jego obrotów i importu przekracza 10 Jeśli wynik dla jednego z tych kryteriów przekracza 30, sektor byłby również uważany za narażonych na znaczne ryzyko ucieczki emisji Instalacje w tych sektorach otrzymają 100 swoich udziałów w rocznej malejącej całkowitej ilości bezpłatnych uprawnień Udział tych emisji w przemyśle ustala się w odniesieniu do całkowitych emisji ETS w latach 2005-2007 do poziomu 2007.CO 2 koszty przekazywane w cenach energii elektrycznej mogłyby narazić niektóre instalacje na ryzyko ucieczki emisji W celu uniknięcia takiego ryzyka , Państwa członkowskie mogą przyznać rekompensatę w odniesieniu do takich kosztów Wobec braku międzynarodowego porozumienia w sprawie zmian klimatycznych Komisja zobowiązała się do zmodyfikowania wspólnotowych wytycznych dotyczących pomocy państwa w zakresie ochrony środowiska w tym zakresie. Zgodnie z międzynarodową umową, która zapewnia konkurentom w innych częściach świata ponoszą porównywalne koszty, ryzyko przenoszenia wysokoemisyjnej produkcji do krajów trzecich może być nieznaczne. Dlatego do dnia 30 czerwca 2017 r. Komisja przeprowadzi dogłębną ocenę sytuacji przemysłu energochłonnego i ryzyka emisji dwutlenku węgla w świetle wyników międzynarodowych negocjacji, a także biorąc pod uwagę wszelkie wiążące porozumienia sektorowe, które mogły zostać zawarte. Sprawozdaniu towarzyszyć będą wszelkie wnioski uznane za właściwe. Mogłyby potencjalnie obejmować utrzymanie lub dostosowanie części bezpłatnych uprawnień do instalacji przemysłowych, które są szczególnie narażone na globalną konkurencję lub w tym którzy będą organizować aukcje i jak będą przeprowadzane. Państwa członkowskie będą odpowiedzialne za zapewnienie, że przyznane im licencje są sprzedawane na aukcji Każde państwo członkowskie musi podjąć decyzję, czy chce rozwijać swoje własną infrastrukturę licytacyjną i platformę lub czy chce współpracować z innymi państwami członkowskimi w celu opracowania regionalnych lub ogólnounijnych rozwiązań Rozdzielanie praw do licytacji państwom członkowskim zależy w dużej mierze od emisji w fazie 1 EU ETS, ale część prawa do redystrybucji z bogatszych państw członkowskich do biedniejszych z uwzględnieniem niższego PKB na mieszkańca i większych perspektyw wzrostu i emisji wśród tych ostatnich Nadal jest tak, że 10 uprawnień do uprawnień do emisji w drodze licytacji będzie podlegać redystrybucji z państw członkowskich z wysoki dochód per capita dla osób o niskich dochodach na jednego mieszkańca, aby zwiększyć zdolność finansową tego ostatniego do inwestowania w technologie przyjazne dla klimatu H Ponadto dodano przepis dotyczący innego mechanizmu redystrybucyjnego obejmującego dwa państwa członkowskie, które w 2005 r. osiągnęły redukcję co najmniej 20 emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem referencyjnym ustalonym w protokole z Kioto dziewięć państw członkowskich korzysta z tego przepisu. Wszelkie aukcje muszą przestrzegać zasad rynku wewnętrznego, a zatem być otwarte dla potencjalnego nabywcy na niedyskryminujących warunkach Do dnia 30 czerwca 2017 r. Komisja przyjmie rozporządzenie w drodze procedury komitetowej, która zapewni odpowiednie zasady i warunki dla zapewniając skuteczne i skoordynowane aukcje bez zakłócania rynku uprawnień. Jak wiele uprawnień każde państwo członkowskie będzie licytować i jak ustala kwotę. Wszystkie przydziały, które nie są przyznawane bezpłatnie, będą sprzedawane na aukcji Łącznie 88 uprawnień, które mają być licytowane przez każdego członka Państwo jest rozprowadzane na podstawie udziału państw członkowskich w emisji historycznej w ramach EU ETS stwarzają solidarność i wzrost, 12 ogólnej ilości jest rozłożone w sposób uwzględniający PKB na mieszkańca i osiągnięcia w ramach protokołu z Kioto. Jakie sektory i gazy są objęte do 2017 r. ETS obejmuje instalacje wykonujące określone czynności począwszy od pewnych progów zdolności produkcyjnych, elektrowni i innych obiektów energetycznego spalania, rafinerii ropy naftowej, pieców koksowniczych, fabryk żelaza i stali produkujących cement, szkło, wapno, cegły, ceramika, miazgi, papier i deskę W odniesieniu do gazów cieplarnianych obecnie obejmuje jedynie emisję dwutlenku węgla, z wyjątkiem Niderlandów, która zdecydowała się na emisje z podtlenku azotu. Jednak począwszy od 2017 r. zakres ETS zostanie rozszerzony tak, aby uwzględniał także inne sektory i emisję gazów cieplarnianych Emisje CO 2 pochodzące z produktów petrochemicznych , amoniak i aluminium zostaną uwzględnione, podobnie jak emisja N2O z produkcji azotu, kwasu adypinowego i glikokwasowego oraz perfluorowęglowodorów z sektora aluminiowego wychwytywania, transportu i geologicznego składowania wszystkich emisji gazów cieplarnianych. Sektory te otrzymują bezpłatnie uprawnienia zgodnie z ogólnoeuropejskimi zasadami, podobnie jak inne sektory przemysłowe już objęte ubezpieczeniem. W 2017 r. zostaną również uwzględnione lotnictwo w systemie EU ETS. Wielkie instalacje zostaną wyłączone z zakresu. Obecnie wiele systemów emitujących stosunkowo niskie kwoty CO 2 jest obecnie objęte systemem handlu uprawnieniami do emisji, a obawy zostały podniesione wskutek opłacalności ich włączenia Od 2017 r. States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 000 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application For combustion installations, an additional capacity threshold of 35MW applies In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals The installati ons may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions. How many emission credits from third countries will be allowed. For the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020 For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1 6 billion credits over the period 2008-2020 In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of the ir allocation during the period 2008-2017, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2017 period New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4 5 of their verified emissions during the period 2017-2020 For the aviation sector, the minimum access will be 1 5 The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol s Joint Implementation JI mechanism covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol or Clean Development Mechanism CDM for projects undertaken in developing countries Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units ERUs while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions CERs. On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-201 2 will be accepted in the period 2017-2020 Furthermore, from 1 January 2017 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions Such agreements would not be required for new projects that started from 2017 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement However, once an international agre ement has been reached, from January 2017 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests. No Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry LULUCF projects which absorb carbon from the atmosphere It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons. LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and i mpose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outsid e the EU, and may provide a model for future expansion In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS. Yes Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are ther e measures in place to ensure that the price of allowances won t fall sharply during the third trading period. A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expec ted to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2017 in case of excessive price fluctuations in the allowance market If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind availability of renewable energy and temperature demand for heating and cooling etc A degree of uncertainty is inevitable for such factors The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems. Yes One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity such as a state or group of states under a federal system which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work. Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry This is the Community Registry, which is distinc t from the registries of Member States Allowances issued from 1 January 2017 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements. The Commission will adopt a new Regulation through the comitology procedure by 31 December 2017 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market. Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2017 new entrants The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council. The European Parliament s Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Counc il in spring 2007 This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances i e 45 million allowances available for this purpose The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2018 for this purpose. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS. When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.What are the next steps. Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009 This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2017, and the national lists of installations and the allocation to each one For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2017.The Commission has already started the work on implementation For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing list of sectors due end 2009 Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning due by June 2017 , the harmonised allocation rules due end 2017 and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers due end 2017.Ministero dell Ambiente e della Tutela del Territorio e del Mare. Il campo di applicazione del sistema ETS per il III periodo 2017 - 2020 per gli impianti stazionari.1 Il campo di applicazione del sistema ETS per il III periodo 2017 - 2020 per gli impianti stazionari. La direttiva 2009 29 CE pdf, 1 070 MB che modifica la direttiva 2003 87 CE pdf, 148 KB ha esteso il campo di applicazione del sistema comunitario di scambio delle quote di emissione d i gas a effetto serra La direttiva 2009 29 CE stata recepita nell ordinamento italiano recepito con decreto legislativo 13 marzo 2017, n 30 pdf, 4 931 MB come modificato dal decreto legislativo 2 luglio 2018, n 111 pdf, 1 638 MB. Ai sensi del paragrafo 3 dell allegato I della direttiva 2009 29 CE, sono ricompresi nel campo di applicazione Emissions Trading tutti i tipi di unit ed in particolare. pile a combustibile. unit di chemical looping combustion. post-combustori termici o catalitici. Sono ricompresi nel campo di applicazione gli impianti che raggiungono la soglia prevista per l attivit cio. Potenza termica installata di 20 MW. Capacit produttiva a seconda dell attivit svolta. Nel caso in cui nell impianto siano svolte due o pi attivit per il quale la soglia minima sia individuata in maniera differente l una dall altra, per la verifica dell inclusione si dovr verificare. se entrambe le soglie vengono superate, allora la soglia non espressa come potenza termica nominale totale ha la preced enza sull altra, e l impianto viene incluso nell ETS come facente capo all attivit corrispondente alla soglia. se solo una delle soglie di capacit viene superata l impianto incluso nell ETS come facente parte della relativa attivit. se nessuna delle soglie viene superata allora l impianto non incluso nell ETS. Ai fini della verifica del raggiungimento della soglia di capacit di 20 MWt, non devono essere prese in considerazione le unit con una potenza termica nominale inferiore a 3 MWt e le unit che utilizzano esclusivamente biomassa Tra le unit che utilizzano esclusivamente biomassa rientrano quelle che utilizzano combustibili fossili solo in fase di avvio o di arresto. Tuttavia qualora a seguito della verifica del raggiungimento della soglia di capacit di 20 MWt risulti che l impianto ricada nel campo di applicazione, tenuto comunque al monitoraggio e alla rendicontazione delle emissioni di CO2 provenienti dalle unit con una potenza termica nominale inferiore a 3 MWt e dalle unit che utilizzano esclusivamente biomassa. Al fine di agevolare la verifica del campo di applicazione la Commissione ha predisposto la seguente linea-guida. Si raccomanda la lettura della documentazione disponibile Quesiti specifici possono essere inviati al seguente indirizzo di posta elettronica.3 Esclusione dal campo di applicazione per gli inceneritori. L articolo 2, comma 2, del 30 2017 e s m i prevede l esclusione dal campo di applicazione di tutti gli impianti di incenerimento che trattino annualmente, per pi del 50 per cento in peso rispetto al totale dei rifiuti trattati, le seguenti tipologie di rifiuti. a Rifiuti urbani. b Rifiuti pericolosi. c Rifiuti speciali non pericolosi prodotti da impianti di trattamento, alimentati annualmente con rifiuti urbani per una quota superiore al 50 per cento in peso. Il modello, debitamente compilato e sottoscritto con firma digitale, nonch accompagnato da un attestato di verifica rilasciato da un verificatore accreditato ai sensi dell articolo 35 del d ecreto, dovr essere inviato al Comitato per l approvazione agli indirizzi e-mail e entro le h 12 00 del 31 ottobre 2017 indicando nell oggetto dell e-mail Impianto XXXXXXX, comunicazione incenerimento rifiuti, dove con xxxx si intende il nome dell impianto. Nel caso in cui fosse necessario allegare alla comunicazione di cui sopra ulteriori evidenze documentali, si richiede di includere i file in cartelle in di dimensioni non superiori ai 5MB utilizzando, se necessario, pi di una e-mail. In data 14 ottobre il Comitato ha pubblicato le seguenti Domande e Risposte FAQ pdf, 80 KB in merito alla compilazione del modello per la comunicazione dei dati e la verifica dello stesso Inoltre, stato predisposto un modello per la dichiarazione sostitutiva doc, 30 KB per i gestori degli impianti di trattamento dei rifiuti. Il Comitato ha approvato la Delibera 28 2017 pdf, 44 KB nel quale riportato l elenco degli inceneritori esclusi dal campo di applicazione ai sensi dell articolo 2 del decreto legisl ativo medesimo. Ultimo aggiornamento 04 novembre 2018.

No comments:

Post a Comment